Jaky KV prijimac nebo SDR radio?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Září 18 22:21:09 CEST 2013

V te vasi cenove relaci snad mozna tohle: http://www.iw3aut.altervista.org/
Ale chybi tomu pasmove filtry a me osobne se nelibi pouzite ext. zvuk.
karty v PC.
  Nebo tohle:
http://www.afedri-sdr.com/
Ale zkusenosti s tim nemam ani jsem to zatim u nikoho nevidel.

Trochu obstojne funguje uz zde nekolikrat uvadeny TV dongle (RTL SDR ) :
http://sdr.ipip.cz/rtl-sdr

Ale je treba k tomu dodelat konvertor:
http://www.ok5tvr.cz/?p=191

Trochu lepsi pak zde:
http://ok1in.nagano.cz/?Technika:Zarizeni:SDR_USB_dongle

Ale vsechno je to o tom co pisete. Nedovarene. Alespon v tom smyslu, ze
kdyz k tomu pripojite dratovku byt prispusobenou
a nekde bliz vysila neco v pasmu vyssim vykonem, jde to do kytek. A
staci stredovlnna stanice s 50kW a je vymalovano.
Proste tomu chybi  poradna preselekce, filtry nejlepe na kazde pasmo
jiny. I tak je napr rozhlasove pasmo 6000kHz  ( 49m) nebezpecne blizko
40m ham bandu a zas je to o kvalite toho prijimace.
Takze vecer slabe hraje po celem pasmu jedna silna mistni stanice, obcas
to nejaky silnejsi provoz prebije..
  Takze na vazne poslouchani to neni, na hrani to ale urcite staci.

No a kdyz si poridite opravdu neco lepsiho ( treba toho Flexe nebo
Persea ) tak zjistite, ze ve meste je to stejne o nicem, protoze kdyz
zrovna nerusi menic od vytahu, tak rusi sousedova stara plazmova televize
nebo vyzaruji nedokonale linky k ADSL pripojkam. Usporne zarivky a
vetsina spinanych zdroju a nabijecek, indukcni varne desky, UTP rozvody,
PC , a dalsi elektronicka havet vam totiz stejne nedovoli vyuzit
potencial prijimace naplno, takze nejvetsi investici je pak porizeni
chalupy nekde daleko od civilizace, nebo alespon prijimac ( TRX) umistit
tamtez a ovladat ho z pekla velkomesta dalkove ( remote)  :-)