OT je toto uz mrtva autobaterka?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Září 18 15:17:24 CEST 2013

Ten povodny prispevok som pisal sediac v prave zhasnutom aute, cakajuc na
deti pri skole. Deti prisli, otocim klucikom, starter urobil kvak (po
najblizsiu kompresiu) palubovka zhasla (a vypadol cas). Toto som zopakoval
zo 5 krat, nadavajuc, potom to naskocilo a presiel som cca 10 km.

>Zasadna otazka - ake je napatie pri nastartovanom motore (naprazdno a so
>svetlami)

Naprazdno teraz bolo 12.37V/11.85V (bez/so svetlami).

Po nastartovani 13.98V/13.87V na volnobehu; pri pridani plynu sa zvysilo
asi o 0.1V

>Doplnim sa - meraj PRIAMO na vyvodoch akumulatora !

Merane tak.

>a ako casto to auto pouzivas ?

Denne 2-4 jazdy a 20-30km.

> ...solarny panel... denne externe dobijanie...

Vzhladom na predchadzajucu odpoved to asi nie je relevantne.

> ... desulfatacia ... spolahlivost...

Nechcem tu baterku zachranovat - ako pisem, ma 6-7 rokov, asi je naozaj na
konci - len chcem vediet, ci nieco ine nemoze byt vadne....

... aj kvoli tomuto pribehu:

Od jari ma trapil problem, ze sem-tam (tak zo dvakrat za den) prestal ist
jeden ci dva valce (je to benzin, vsevstrek,  kazda sviecka ma vlastnu
cievku, rocnik 2003 ;-) ). Obvykle pri ubrati plynu, niekedy pri pridani.
Niekedy neslo nastartovat, aj ked motor tocil; neskor bolo aj tak, ze
sem-tam nechcel tocit tak ako teraz, t.j. starter otocil po nasledujucu
kompresiu, ale po par pokusoch sa obvykle nastartovat podarilo. Bol som aj
v doveryhodnom (citaj: nefiremnom) servise, diagnostika ukazala niekolko
navzajom nesuvisiacich problemov (okrem ineho ze je vadne zapalovanie
vsetkych 4 valcov, vadne palivove cerpadlo, asi 3 dalsie co si nepamatam).
Palivova draha bola vycistena, sviecky skontrolovane, dve zapalovacie
cievky (pre hw-list: VN transformatory :-)) vymenene. Kupodivu to na
niekolko mesiacov prestalo; koncom leta to iste zacalo znova. Po
konzultacii so 4 servisakmi (vsetci nieco mudre povedali ale riesit to
vsetci odmietli) som chvilu vaklal kablami, potom som si vsimol, ze - pol
na baterke nie je dokonale dotiahnuty a da sa s nim za pouzitia urcitej
sily otocit. Po dotiahnuti auto startovalo/islo ako hodinky...

Je vidiet, ze aj v automotive je GND dost zasadny princip, najma na
zmatenie inteligencie v riadiacej jednotke... :-) Mozno by som si mal
nainstalovat kapacitor s modrym displejom? ;-)

Dakujem vsetkym za komentare.

wek