prazdninove citanie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Září 6 16:38:34 CEST 2013

>Neèítal, jen tak pro¹el. Zaujalo mì ale to ovládání tranzistoru "zespodu".

Ano, ozaj zvlastne. IMO, takto sa pozna plnokrvny analogovy navrhar. Tento
tranzistor tvori spolu s tranzistorom vnutri IO kaskodove zapojenie, kde
ten "vonkajsi" tranzistor "drzi" vacsinu napatia. Je to dost rozsiahlo
popisane na strane 6 od druheho po stvrty odstavec, a v appendixe D.

>Co se chyb týèe, tak na 6 a 9 je, velmi divný fototranzistor Q2.

A, to nie je fototranzistor, tie sipky tam nemaju byt. To sice mozno nazvat
chybou, takze mate bod; ale nie to som mal na mysli, takze sutaz trva.

Ten tranzistor je tam pouzity ako zenera, t.j. sa vyuziva lavinovy prieraz
zaverne polarizovaneho B-E prechodu. Nie som si isty, preco prave takto,
IMO "normalna" 7V "zenera" by tam mohla byt tiez, a vyzeralo by to
korektnejsie.

wek