Identifikace UARTU

Marek Peca marek na duch.cz
Pondělí Říjen 21 10:19:03 CEST 2013

> Snazil jsem se pri rozborce jednoho zarizeni (hw telefon) identifikovat
> neosazeny kontektor, ve kterem tusim UART.
> Konektor ma tri piny, 1. je jendoznacne GND (to lze propipat).
> 2. a 3. konektor maji v zapnutem stavu 3.3V (vuci GND).
>
> Zkusil jsem jeste multimetrem promerit ony piny vzhledem k VCC (3.3V)
> - odpor s rozsahem 20k. 2. pin ma cca 15kOhm, druhy 3. pin ma 0.01KOhm.
>
> Interpretuji to spravne, ze 2. pin ma pull-up 15kOhm, tj. musi se
> jednat (z pohledu procesoru v telefonu) o RX, kdezto druhy je
> spojen pres nejaky FET s VCC "primo" a jedna se tedy o TX?
> [...]

No, povazuji to za velmi spatnou metodiku. Zda je mozno CPU odpalit, bude
zalezet na konkretnim multimetru, ochrannych diodach a okoli na plosnaku.
Ve vetsine pripadu bych rekl, ze to neodpalite, ale zrovna s moji cinskou
kopii Metexu a trochou smuly by to asi i slo.

Pri mereni odporu kus toho HW napajite buhvijakym signalem z multimetru,
to neni dobrej napad. Lepsi je zmerit pokles napeti pri zatizeni rozumnym
odporem, treba 1 nebo 10kOhm. Takhle Rx/Tx rozlisuju vetsinou.

ZdraviM.P.