Identifikace UARTU

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pondělí Říjen 21 10:11:13 CEST 2013

Zdravim!

Snazil jsem se pri rozborce jednoho zarizeni (hw telefon) identifikovat
neosazeny kontektor, ve kterem tusim UART.
Konektor ma tri piny, 1. je jendoznacne GND (to lze propipat).
2. a 3. konektor maji v zapnutem stavu 3.3V (vuci GND).

Zkusil jsem jeste multimetrem promerit ony piny vzhledem k VCC (3.3V)
- odpor s rozsahem 20k. 2. pin ma cca 15kOhm, druhy 3. pin ma 0.01KOhm.

Interpretuji to spravne, ze 2. pin ma pull-up 15kOhm, tj. musi se
jednat (z pohledu procesoru v telefonu) o RX, kdezto druhy je
spojen pres nejaky FET s VCC "primo" a jedna se tedy o TX?
Nebo jsem uplne mimo? (Bohuzel cekam na USB<-UART3.3V prevodnik,
az mi dorazi z Ciny, takze to nemuzu jeste vyzkouset...)

Dalsi otazka, muzu tim multimetrem pri mereni odporu ten procak
odpalit, nebo se toho nemusim bat? (Vedle je jeste jeden konektor,
ktery vypada na JTAG a to je i duvod me rozborky - domrvil jsem
firmware, takze nejde upgradovat na novejsi a rad bych zkusil
ho preflashovat firmwarem z jineho telefonu... :-)

Diky!
P.T.