dieselagregát s autostartem - doplnění UPS?
Roman Vostřel
vostrel na lit.cz
Pondělí Říjen 14 20:37:48 CEST 2013
Dříve jsme na firmě měli velký agregát z ČKD s lodním motorem co točil
600 otáček, s ním Upsky neměly problém, po tom co se koupil nový
výkonější, si záložáky sem tam pípnou a na pár vteřin se přepnou na
baterie, než regulace otáček zabere. Výkonove při tom běží jenom na 60%,
starý na maximum.
Dne 14.10.2013 17:29, Kuba Jan napsal(a):
>
> Ta elektroncentrála co je v místě má ještě jiný druh regulace - AVR .
> Kecá do toho nějaká elektronika, která právě udržuje U a f - ale na
> úkor průběhu sinusovky na výstupu.
> Tipuju, že to 90 procentům spotřebičů ( včetně PC zdrojů, kde je na
> vstupu usměrňovač) nevadí.
> UPS to ale vadí, při změně odběru se nejspíš průběh "pokroutí" a UPS
> to vyhodnotí jako problém a zapne se.
> To by ani tolik nevadilo, jenomže ona už někdy ani nevypne, i když má
> na vstupu plnou páru z nezatíženého agregátu :-(
>
>
>
> Dne 14.10.2013 16:36, Pavel Troller napsal(a):
>> Zdravím,
>> jak jsem to pochopil, potřebujete DIESEL s vyšším výkonem, aby byl
>> stabilnější. Alespon tak jsem pochopil kolegu 'jozem' a toto říkají i mé
>> zkušenosti.
>> U dieselu jde o 2 problémy:
>> 1) Stabilizace napětí: Zpravidla se dělá změnou buzení generátoru.
>> Zpětnovazební smyčka budiče bývá dosti líná a proto může trvat i pár
>> period, než se napětí vrátí do tolerance. Citlivější UPS to rozhodně
>> vybudí.
>> 2) Stabilizace frekvence: Různý odběr na elektrické straně generátoru
>> způsobuje různý mechanický odpor jeho hřídele a tím má vliv na otáčky
>> motoru.
>> Je na regulároru otáček (governoru) motoru, aby je stabilizoval. Jeho
>> zpětnovazební smyčka je díky velké setrvačné hmotě soustrojí ještě
>> výrazně
>> pomalejší, v řádu stovek ms a u velkých strojů i sekund. Neměla by
>> mít ale
>> přímý vliv na UPS, leda že tato kontroluje frekvenci sítě příliš
>> pedanticky.
>> Při určitém druhu zátěže mohou tyto 2 regulační mechanismy spolu
>> interferovat
>> a přidá-li se i interference se spotřebičem, který má vlastní
>> regulaci (každý
>> pulsní zdroj dnes), může dojít i k rozkmitání celé soustavy. Takto
>> jsem jednou
>> odpálil na závěrečném vojenském soustředění pojistky v ruském radaru
>> :-),
>> centrála nebyla dostatečně prohřátá a po zapojení zátěže se ozvalo
>> takové
>> brum bruum BRUUUM BRUUUUUUUM! a už to lítalo :-).
>> Zdraví Pavel
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list