dieselagregát s autostartem - doplnění UPS?
Kuba Jan
honza.kuba na gmail.com
Pondělí Říjen 14 17:29:26 CEST 2013
Ta elektroncentrála co je v místě má ještě jiný druh regulace - AVR .
Kecá do toho nějaká elektronika, která právě udržuje U a f - ale na
úkor průběhu sinusovky na výstupu.
Tipuju, že to 90 procentům spotřebičů ( včetně PC zdrojů, kde je na
vstupu usměrňovač) nevadí.
UPS to ale vadí, při změně odběru se nejspíš průběh "pokroutí" a UPS to
vyhodnotí jako problém a zapne se.
To by ani tolik nevadilo, jenomže ona už někdy ani nevypne, i když má na
vstupu plnou páru z nezatíženého agregátu :-(
Dne 14.10.2013 16:36, Pavel Troller napsal(a):
> Zdravím,
> jak jsem to pochopil, potřebujete DIESEL s vyšším výkonem, aby byl
> stabilnější. Alespon tak jsem pochopil kolegu 'jozem' a toto říkají i mé
> zkušenosti.
> U dieselu jde o 2 problémy:
> 1) Stabilizace napětí: Zpravidla se dělá změnou buzení generátoru.
> Zpětnovazební smyčka budiče bývá dosti líná a proto může trvat i pár
> period, než se napětí vrátí do tolerance. Citlivější UPS to rozhodně vybudí.
> 2) Stabilizace frekvence: Různý odběr na elektrické straně generátoru
> způsobuje různý mechanický odpor jeho hřídele a tím má vliv na otáčky motoru.
> Je na regulároru otáček (governoru) motoru, aby je stabilizoval. Jeho
> zpětnovazební smyčka je díky velké setrvačné hmotě soustrojí ještě výrazně
> pomalejší, v řádu stovek ms a u velkých strojů i sekund. Neměla by mít ale
> přímý vliv na UPS, leda že tato kontroluje frekvenci sítě příliš pedanticky.
> Při určitém druhu zátěže mohou tyto 2 regulační mechanismy spolu interferovat
> a přidá-li se i interference se spotřebičem, který má vlastní regulaci (každý
> pulsní zdroj dnes), může dojít i k rozkmitání celé soustavy. Takto jsem jednou
> odpálil na závěrečném vojenském soustředění pojistky v ruském radaru :-),
> centrála nebyla dostatečně prohřátá a po zapojení zátěže se ozvalo takové
> brum bruum BRUUUM BRUUUUUUUM! a už to lítalo :-).
> Zdraví Pavel
>
Další informace o konferenci Hw-list