[OT] Svareni, elektrody

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Pátek Říjen 11 10:57:06 CEST 2013

taky jsem si rikal, jestli neni problem v invertoru, mam ho cca 8 let,
udrzba zadna, nekdy prezil zimu i v kulne .
jenze kdyz vezmu tu elektrodu lincoln supra, tak v ten samy okamzik
zapaluje uplne bez problemu, oblouk stabilni atd., jen ta kaso_struzka
neni to pravy ..
tomik.

No jestli on nebude hlavne problem v tom (ze kazdy ma jine zkusenosti),
ze na zapaleni oblouku se hodne podili napeti na prazdno. Cim vyssi
napeti tim lepe ma snahu elektroda chytit oblouk. Driv mivaly svarecky
klidne 70-80V a elektrody chytaly dobre, jenze v ramci bezpecnosti se
tlaci na to aby to napeti bylo nizsi - takze dnes to byva treba jen 45V.

A rozdily v napeti naprazdno mezi svareckama zcela jiste jsou a nekdy ne
male.

Radek Vicek