3D tiskarny - poznatky z veletrhu a konference

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Říjen 9 20:59:17 CEST 2013

No ale takovy dojem jsem z toho nenabral.
Mam pocit, ze se vyrobci uz zas tak moc nasnazi o to zlepsit parametry
tisku, protoze principialne bude vysledek vzdy horsi, nez u lisovanych
produktu. A ze se misto toho zamerili spis na to, aby se s tim naucili
zit. Takze se to pouziva tam, kde horsi povrchovka nevadi. Nebo tu
povrchovku dodatecne vylepsi.

A skoro ani nemam pocit, ze by to byly az tak jine stroje nez ten
zminovany RepRap. Sice se delaji tiskarny, ktere pracuji s kovem,
nebo se pouziva metoda Polyjet, kdy se ti tiskne necim jako
inkoustovkou a vytvrzuje UV zarenim (vyhodou je, ze se daji tisknout
mekke veci, jako napr. tesneni). Ale mel jsem z toho pocit, ze velka
vetsina je stale bezne davkovani plastu tryskou. Jen se pripadne
pouzivaji 2 extrudery, kde jeden davkuje plast a druhy davkuje podpurny
material, aby se dalo tisknou "do vzduchu". Ten podpurny material se
pak otryska tlakovou vodou.

PL