OT ale len mierne: este k tomu vodnemu modelu elektriny

Marek Peca marek na duch.cz
Pátek Říjen 4 13:59:50 CEST 2013

> Jak vytvořit hydroekvivalent transformátoru aby přenášel AC ale
> nepřenášel DC (kromě jednotkového skoku po zapnutí) ?

Idealni transformator je prevod -- neco jako sprazene turbiny se 100%
ucinnosti. Tudiz to prenasi i 0+epsilon Hz.
Jedna z cest, jak modelovat neidealni trafo, je idealni trafo s RL clenem.
Coz by melo fungovat, pokud vam funguji uz ty diskretni ekvivalenty R, L,
C. Nejake spojeni se setrvacnosti, kde DC propluje mimo...

Jinak, pokud jde o reseni el. obvodu rucne Krchovem, radsi na modelovani
trafa pouzivam vzajemnou indukcnost, ale to je zrovna metoda, ktera mi pro
vas dotaz neskyta zadne osviceni ;-)

MP