3D printer

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Říjen 3 17:38:44 CEST 2013

Mam dilema, zkusim se zeptat zkusenejsich.

Chci objednat odpory pro ten vyhrivany stul. Zvazoval jsem
18ks 10W odporu 6R8. Ty by v serii na 230V mely topit
cca 430W. Regulovat to chci triakem vypoustenim period.

Tech 430W je samozrejme o dost vic, nez to bude potrebovat
v ustalenem stavu. Ale chci tam pouzit vysoky vykon proto, aby
nabeh teploty byl rychly. Kdyz jsem videl grafy, jak nabihala
teplota u tech malo vykonych stolu, tak to trvalo treba i 10 minut.

Uregulovat to na nejakou 1/5 vykonu jiste neni problem. Otazkou
ale je, co udela elektromer (elektronicky), kdyz bude mit dlouhodobe
merit spotrebu typu 1 perioda 430W, pak 4 periody nic.
Pokud pocita zvlast kazdou periodu, tak asi neni problem. Ale aby
z takoveho prubehu nevypocital neco neprijemne vysokeho.
Prece jen ty tisky trvaji casto i nekolik hodin.

Jestli by pak nebylo lepsi tam dat treba odpory 15R a pro start
zapnout 2 poloviny paralelne, pak je prepnout do serioveho usporadani.

PL