Ublížená deska :-) ... že by FIXED ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Říjen 1 21:48:44 CEST 2013

Zdravím,
  K odporům TR191 - tahle ústředna jich je taky plná, a skutečně jediné,
co podle mne nesnášejí, je ruční pájení bez dobře upevněných vývodů
(např. prostrčením deskou). Buď hrozí vypájení, jak zde psáno, nebo jev
opačný - přílišné zasunutí vývodu dovnitř tělesa odporu, takže se tam potká
s tím protilehlým a pak vznikne buďto úplný zkrat, nebo náhodně se měnící
odpor, což je možná to, na co naráží kolega Kutina.
  Přímé konektory byly strašné např. u ZX Spectra, protože tam byly jen
pocínované. Tyto zde jsou relativně slušně zlacené a protikusy na backplane
taky, takže jakýs-takýs kontakt tam zpravidla je. Nicméně, už jsem také
musel někdy tyto konektory čistit - zpravidla použiji tvrdou gumu (mazací),
ta vývody krásně naleští, a pak izopropyl na odstranění případných žmolků
z gumy a jakési mastnoty, kterou ta guma občas na tom povrchu zanechává.
Pak je zpravidla kontakt zcela vyhovující.

Zdraví Pavel