OT: vyber lepsej skolskej kalkulacky

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Listopad 27 10:18:38 CET 2013

Dotaz byl od kolegy ze Slovenska, tam nevím, jak to mají, ale v ČR například u státních maturit z matematiky smí být pouze skutečné kalkulačky a to ještě ne ty, co mají "grafický displej".
Kdyby se vzal tenhle idiotský výmysl úředníka doslova, tak by to znamenalo v podstatě žádné, protože kalkulačka se 7mi segmentovým displejem se v podstatě už nevyrábí, i když má třeba dvouřádkový LCD, dá se to považovat za grafický. Úředník tím pochopitelně myslel, že se na ní nedá například vykreslit graf funkce (vůbec nechápu proč to zakazují).
Úředník je prostě úplně mimo a vůbec netuší že chytrý žák si za prvé grafy vykreslovat a programovat kalkulačku tak, aby mu spočítala zadání nepotřebuje a žák hloupý, kterému bz to třeba mohlo pomoci to zase z té kalkulačky nedovede dostat a i kdyby dostal, tak by se mu spíše mělo zlepšit hodnocení za to, že si prostě dokázal poradit. Ale už zabíhám moc OT...
Jen jsem chtěl vyjádřit, že na české střední škole, zejména pokud hrozí maturita z matematiky má kalkulačka své opodstatnění, byť je dost nesmyslné.

Jakub Šerých