RE: OT: Koupě TV

Miroslav Pajpach pajpach na katedrala.net
Středa Listopad 20 14:39:37 CET 2013

Jo, já mám něco podobného, taky 51" plasmu ve 3D jen od Samsungu. Taky jsem
dlouho vybíral, porovnával, zkoumal, a plasma mi z toho vyšla nejlíp. Hlavně
v tom 3D (kde je potřeba rychlejší refresh) je to znát.
Zatímco ty levné LCD panely co cpou do drahých televizí prostě nezvládají
ani 100Hz refresh - což je nepohodlné minimum pro aktivní 3D, tak plasma to
dá v pohodě pro každé oko. Takže u mě nad předraženou LCD televizí kde mám
jen půl HD rozlišení které je propagováno jako marketingová výhoda - pasivní
3D, a malý kontrastní poměr vyhrála plasma s menším jasem, ale vynikajícím
kontrastem, a zobrazovacími parametry.
Co se toho vypalování barev a stárnutí obrazu týče - to u kvalitnějších
panelů je poměrně dobře zmáknuto kombinací techniky (velká rezerva v buzení)
a elektronikou (takový "wear leveling" pro každou jednu buňku, kdy se jas
kompenzuje podle celkové "nasvícené" doby každého jednoho bodu) a dalšími
fígly.
Menší jas - obvykle mi na TV nesvítí slunce, tak je obraz dobře vidět i ve
dne (navíc má nějaký senzor, který může řídit jas podle okolního světla).
Blikání (stroboskopický efekt) - nepozoruji, ani v 3D.
Hlučnost - Já tam žádný větrák nemám, tak nic nehrčí
Spotřeba - Ta se odvíjí od toho, co televize zobrazuje, a pohybuje se cca
někde mezi 80 až 170% srovnatelné LED. Nicméně zrovna toto nepovažuji za
nevýhodu, ta přebytečná energie se nikam nevypaří, zvedá mi teplotu v
místnosti, což je vcelku vítaný efekt.

MP