Re: OT: Koupě TV

AZe aze na seznam.cz
Středa Listopad 20 12:37:56 CET 2013

Zdravím. Jsme na tom naprosto stejně. Také jsem před několika (snad 3?,
hrozně to letí) vybíral TV a metodou postupného vylučování  "vyhrála" 50"
plazma Panasonic, údajně nějaká jejich vlajková loď....menší jsem nechtěl,
nahrazovala starší 42" plazmu LG.
Ve kšeftě mezi ostatními to ani tak moc nevypadalo, ale po zapojení doma mi
to blikání připadalo šílené, a v příkrém rozporu s kecy o 600Hz. Někdo to
tak nevnímá, ale i syn to viděl stejně.
Další testy jsem nedělal. Ne do týdne, do 3 dnů jsem ji vrátil, a koupil
(jinde, kvůli kecům "odborníků", kteří prý ještě nezažili, aby někdo vrátil
takovou úžasnou věc jako je TV Panasonic) sice dražší, ale podle mého
nesrovnatelně lepší LCD/LED 55" Samsung. Při běžném sledování to má navíc
příkon nějakých 80W.
Ale abych jen nechválil, zase má jiné mouchy, hlavně co se týká SW.
Bohužel musím konstatovat, že u všech přístrojů Panasonic, které máme, se
vyskytly problémy a od té doby Panasonic ne.
aze

----- Original Message -----
From: "Václav Ovsík" <vaclav.ovsik na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, November 20, 2013 12:16 PM
Subject: Re: OT: Koupě TV

On Wed, Nov 20, 2013 at 11:11:25AM +0100, Jindroush wrote:
> d) nekdo udava blikani, mam 100Hz PDP, nevidim.

Pred asi 4 roky jsem si nejprve vybral prave Panasonic plazmu, ale asi
do tydne jsem ji vratil. Vytocilo me rada veci, ale nejfatalnejsi bylo
prave ono blikani. Zatimco na pocitaci v dobach CRT jsem se snazil
dosahnout minimalniho blikani zvysovanim snimkove frekvence, tak tady
radoby moderni Plazma blikala jak svina. Fakt jsem na to asi vice
citlivy. Vytoci me kolikrat nejaka zarivka v nedobre kondici, ktera
blika a ostatni to treba nepozoruji.

Dalsi veci bylo lhani Panasonicu, ze je FullHD - po pripojeni pocitace
se vsak ukazalo, ze ve skutecnosti je rozliseni plazmy o par desitek
pixelu nizsi a obraz byl oriznut - nepouzitelne jako monitor. Ne ze bych
to chtel nejak pouzivat jako monitor, ale tu moznost jsem proste chtel
mit. Nebylo mozne nastavit mapovani pixel 1:1, aby tam ten orez nebyl.

Supem jsem ji vymenil za Samsunga (jeste s CCFL). Ze LCD ma horsi
barevne podani je zrejme dost subjektivni - nemuzu rict, ze by byl obraz
nejak horsi z meho pohledu. Fungoval presne jak jsem chtel, mensi
spotreba, moznost nastavit 1:1 pixel mapping na fakt FullHD panelu.

Dalsi veci bylo - to mi pak rekl sam prodavac v Elektroworldu, kde jsme
koukali na tyhle TV v kramu vedle sebe a bezelo tam nejake demo video,
kde prejizdelo auto pousti nebo co. Zatimco na LCD televizi auto
normalne projizdelo z jedne strany obrazovky na druhou plynule, na
Panasonic plazme bylo patrne jiste skubani. A to v marketingovych
materialech uvadeli nejake kecy jakoze 600Hz a pod. Paneboze to byl teda
marketingovy pruplach (600Hz obrazovy procesor a pak tohle). Prodavac
rikal, ze si na to snad pozvali i odbornika od Panasonicu aby jim rekl
co je blbe a nehnul s tim.

Plazma uz IMO patri do propadliste dejin.

Takze na plazmu bacha. Dobre zvazujte svoje kriteria.

--
Zito