Citlivost repraku Re: Zesik pro basu Re: Rozdil mezi TL072 a 082

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Úterý Listopad 19 21:20:27 CET 2013

Dobry vecer,

2013/11/19 RV <vicek.radek na cpost.cz>

> [...]

> jak jdou leta na drevu) - coz samozrejme ovlivnuje zvuk, ale pak samozrejme
> i konstrukci a materialama snimacu a kvalitou elektroniky
> protoze pak si samozrejme muzete koupit stejnou basu oznacenou jako Custom
> nebo Custom "celebrita xx" atd., ktera se pak lisi treba jen jinou
> elektronikou v cene par USD
> Je to ale nekdy fakt na presdrzku - mam basu Cort Artisan A5 OPBC
> http://www.cortguitars.cz/produkty/baskytary/artisan-series/
> coz jsou nadherne kousky i vizualne - v podstate nejvyssi rada co Cort
> dela a pak to opravdu domrvi pitomou destickou s jednim operakem.

Viete, to co tu popisujete tak obsirne a vysvetlujete s velkym elanom sa da
povedat trochu vseobecnejsie ale zato ovela vystiznejsie dvoma troma
diferencialnymi rovnicami. Pre zakladne typy mate zname riesenia, pre
zlozitejsie sa pouzivaju aproximacie a az v tom poslednom stadiu sa
pouzivaju simulacie a modelovanie. To co robi rozdiel medzi "remeselnikmi"
a nejakym zabehnutym vyrobcom je ten, ze ten vyrobca presne vie, ktora
konstanta v tych rovniciach ovplyvnuje tu ci inu konkretnu vlastnost. A to
vy nemate sancu zistit, ci uz z takych alebo onakych pricin. Na vysokej
skole Vam to nepovedia. To sa uci len v praxi a aj to len vybrane kadre.
Zazil som to na skole a robil som v par firmach, takze nejake skusenosti aj
v tejto oblasti su. A mozem Vam s cistym svedomim povedat, ze ta
elektronika je az piate koleso u voza aj ked si budete mysliet, ze to je ta
elektronika... Nebojte sa, nebudem tu robit prednasku, ale to su skusenosti
niekolkorocneho studia, ktore niet dnes kde uplatnit a ktore som uz uspesne
stihol zabudnut a vymazat z pamati.

> To praxou

> jako kremik) - vcera kolega se stejnou basou vymenil ten OZ a prvni co bylo
> - je ono to nesumi a je ono to hraje lip - uz to nehuhla
>
> ja jsem vcera uz osadil ten svuj predzesilovac do basy:
> http://www.cncnet.info/galery/preamp/rv_dps.gif
> je udelanej malinko jinak a chova se trosku jinak (nahore puvodni):
> http://www.cncnet.info/galery/preamp/zisk_faze.png
> a je to zase o dost lepsi - zitra prijde ten TLE2072 a na ten jsem opravdu
> zvedavej

 No viete, trochu ste ma nepochopil. Hral som sa aj s vf aj s sub-nf a
DC... Takze preto ta poznamka o high end. Ono aj pn-prechod na vstupe je
dost nelinearny, tak ako tie usi...

> a pak prijde nekdo kdo to ma od Boha a ten vsechny splaca na kus kostete a
> natazeny snury na pradlo ;-)

A.