Spinac z bipolarneho tranzistora

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 15 17:34:57 CET 2013

zvětšete proud do báze a nenechávejte ho saturovat

----- Původní zpráva -----
Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
Do udelatora potrebujem z mcu (AVR na 5V) zopnut +12V tak, aby nabezna hrana
bola do 1us. Zataz je nepodstatna, do 1mA. Kedze mam plny suplik NPN BCW66,
zbastlil som dva za seba, ten prvy T1 ma cez seriovy R1 47K pripojeny pin
mcu do bazy, emitor na GND, kolektor na bazu druheho tranzistora T2, ktory
je ako emitorovy sledovac, kolektor na zdroj 12V, z neho este R2 22k do
bazy, a emitor je vystup (t.j. zataz, povedzme 10k do GND).

Tomuto bazmegu trva od hrany na pine mcu asi 5us kym sa zacne rast napatie
na vystupe a dalsich 5us kym narasie na 12V (minus saturacia).

No a vikend je pred dverami... Co s tym takto narychlo? Schottky medzi C-B
T1 (katodou na C), ci radsej diodu paralelne s R1 (katodou k mcu), alebo
este nieco ine?