Spinac z bipolarneho tranzistora

Tomáš Mazouch mazouch na ica.cz
Pátek Listopad 15 17:01:32 CET 2013

Dne 15.11.2013 15:55, Jan Waclawek napsal(a):
> Asi sa budem musiet podrobit ritualnemu trhaniu diplomu.
>
> Do udelatora potrebujem z mcu (AVR na 5V) zopnut +12V tak, aby nabezna hrana bola do 1us. Zataz je nepodstatna, do 1mA. Kedze mam plny suplik NPN BCW66, zbastlil som dva za seba, ten prvy T1 ma cez seriovy R1 47K pripojeny pin mcu do bazy, emitor na GND, kolektor na bazu druheho tranzistora T2, ktory je ako emitorovy sledovac, kolektor na zdroj 12V, z neho este R2 22k do bazy, a emitor je vystup (t.j. zataz, povedzme 10k do GND).

> [...]
Kdyz jsem se kdysi pokousel o podobnou vec (buzeni P-FETu v kladne
vetvi), tak jsem zjistil, ze pri impulsech log.0 na vystupu AVR kratsich
nez 2us zustava ten prvni tranzistor v podstate stale otevreny. A to
jsem mel do baze cca 1k. Slo o uplne nejbeznejsi NPN (nejaky BC847).
Musel jsem SE zapojeni uplne zavrhnout (pokud jsem ten tranzistor
nechtel dostavat ze saturace "nasilim").

   TomM