Re: OT: může rozmrazování mrazůku fénem poškodit chladicí soustavu?

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Středa Listopad 13 22:44:08 CET 2013

Suhlasim s jeho nazorom. Hlavne aj chladivo uteka niekde z vyparniku (co je
najpravdepodobnejsie), tak to je sacia strana. Tam je pocas chodu kompresoru
tlak voci okoliu minimalny. Po vypnuti kompresora vzrastie, ale na hodnotu
zavislu na teplote okolo vyparnika. Aj narast na nejakych +20st.C sposobi
mnohonasobne vacsi narast uniku.

                                               Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Václav Ovsík"

Co jsem z něj tahal rozumy, tak ten isobutan (R600a) - toho je v objehu
poměrně dost malé množství a i malý únik je znát. (proti dřívějšímu
chladivu) Také má malé molekuly a utíká snáze. Výparníky se dělají
z hliníku, který stárne a pórovatí občas taky prorezne trubička (ocel).
Dneska se to prostě měděné nedělá. Levnější lednice prý mají střední
dobu života kolem 5 let. Na druhou stranu prý delší životnost toho
oběhového systému nemá moc smysl z hlediska hospodárnosti, protože
degraduje izolace (vlhne). Lednice jsou prostě taková konzumní
neekologická záležitost.

Doporučoval hlavně nevypínat, nenechat rozmrznout. Ty tepelné rozdíly
při rozmrzávání tomu nedělají dobře. Takže v tomhle světle si myslím, že
rozmrazováním fénem jsem tomu fakt asi nepomohl. Tedy fén asi raději ne.
No a já už ten mrazák raději vypínat nebudu :).