V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator?

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Listopad 12 21:40:49 CET 2013

> Kolega mi potvrdil ze sa pouziva eigenmode.

Diky, ted uz se snad me potize smrskly jen na jednu, viz dale.

Na zaklade Baluova ujisteni (CST to ma umet) a moznosti palit 100% CPU
dele nez par minut jsem se v tom pohrabal a nyni uz transient i eigenmode
reseni obe spolehlive vybudi vid TE021 na ocekavane frekvenci, ta sedi na
cca 4 platna mista, funguje pro buzeni smyckou z boku i podstavy valce.
(U eigen to chce teda v pripade symetrie asi 60 vidu, bez symetrie 150
vidu.)

Dokonce i Q souhlasi s ocekavanim (tam tech 10^6 predtim jsem koukal do
sousedniho policka), vychazi max. 4.4*10^4. Odezva v casove oblasti,
buzena balikem +-0.1GHz, vypada hezky -- na pohled zdanlive jedina tlumena
sinusovka (a snad i ve skutecnosti).

2 z 3 cilu, overit TE021 kmitani a overit Q, jsou snad splneny celkem
verohodne. Co ale zbyva a nevim jak resit: vypocet S11.

Z transient solveru vypadne graf S11 s ocekavanym jedinym minimem okolo
rezonance. Sirka minima ale (v ne-AR verzi) zjevne zavisi na delce
spoctene casove odezvy, zrejme to CST pocita pres FT a uplatnuje se
Heisenbergovska neurcitost. Tomu ma zrejme odpomoci AR odhad, ale zda se
mi, ze funguje nejak divne -- napr. nekdy to vypada na nestabilni model
(coz me udivuje, tomu lze prece zabranit vhodnou volbou AR metody).
Zkusim to AR jeste trochu poladit.

Nicmene, co je horsi: z eigenmode resice mi zadny rozumny odhad S11
nevypadl -- rovna cara, konstantni odraz=1. Puvodne jsem myslel, jestli se
ostry rezonancni propad neztratil mezi vzorky, ale po snizeni rozsahu na
+-0.1GHz a 10001 vzorcich mezi uz by to opravdu nemelo hrozit. Stejne,
porad S11=konst=1.

Nebyt te zretelne odezvy v transientu, myslel bych si, ze je port nejakym
omylem odpojen nebo vubec nebudi pole, ale to asi nemuze byt pravda, jinak
by S11=1 i v trans. resici. Vaham tedy, zda:

a) zkusit nejak vylamat (pravdive) S11 z eigenmode solveru, ale nevim jak

b) zkusit to nejakym programem mimo CST spocitat z grafu casove odezvy

Nejaky tip?

ZdraviM.