Hláška FTP serveru (Re: Jak na legální aktivaci Windows XP)

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Listopad 12 12:04:14 CET 2013

Dne 12.11.2013 5:50, Alexandra Svobodová napsal(a):
> Dobré ráno,
>
>     k modemu jsou připojené tři počítače, dva pomocí kabelu, jeden
> pomocí Wifi, druhá SSID je vypnutá, ale zbytek věcí je nastavený na
> tovární nastavení. Tedy pochopitelně krom hesel, šifrování, ale třeba
> i získávání času z časového serveru. Internetovou telefonii
> nepoužívám, VPN také ne a co je QOS ani nevím :-) zkusím to zjistit.
Quality Of Service - možnost přidělovat různým službám různá přenosová
pásma a priority. ( prostě natavit aby hlas, nebo video mělo přednost
před sosáním)

>     Modem už něco pamatuje, dva byty, dvě různé přípojky a tak
> podobně. Já jsem s ním spokojená. Jen se poslední dobou nějak pomalu
> rozsvěcuje kontrolka Power ale jinak modem šlape jak má, dokonce i
> kondenzátory jsou v pořádku a zdroj s klasickým trafem považuji za
> výhodu. Když na něj teďka koukám, je vedle monitoru, tak je na něm
> napsáno "Huawei EchoLife HG520i" dolů se mi koukat nechce.
No ta kontrolka se tak po 4-5 letech provozu  už nerozsvítí vůbec a
modem nenaběhne. Problém ve zdrojové části, stačí s deskou modemu
pořádně fláknout o zem a pak to zas nějaký čas jde :-)  Velkejma elytama
to není, a ty SMD jsem nezkoušel měnit. Spíš bude problém v bezolovu,
soudím podle té dočasné opravy pomocí gravitační síly :-)

>     Bylo by príma, kdyby se mi podařilo zjistit, jak modem nastavit
> tak, aby po zadání mé IP adresy pustil data dále na Apache server,
No, to je právě ten Port Forwarding, který nefunguje dobře. Prostě to
modemu dělá problémy - jde o přesměrování příchozího spojení na nějaký
přeedefinovaný port.
Prostě se to řeší stále dokola, občas to někomu chvíli jde.  Ale už jsem
psal, jde to obejít dalším zařízením
  níže cituji návod z webu:
..řešil jsem stejný problém s nefunkčním port forwardingem a přemostění
modemu funguje dobře. V menu BASIC/WAN zvolit položku INTERNET_PTM_848 a
změnit položku CONNECTION TYPE na BRIDGING.
Za modemem mám hned RouterBoard. Kdyby to někdy někdo řešil, tak na RB
stačí v konzoli zadat např.:
interface pppoe-client add interface=ether1 user=o2 password=o2
service-name=O2ADSL disabled=no
a je hotovo. Interface je ten, kam je přímo připojenej modem. Pak
pochopitelně RB musí dělat vše, co už nedělá modem - čili dokonfigurovat
NAT a DNS. A hurá na port forward na RouterBoardu.
Chytlo se to hned napoprvé a funguje to báječně.
Bohužel ani u následujícího modelu pro VDSL HG622 není funkčnost port
forwardingu dořešena viz odkaz:
http://www.o2.cz/osobni/forum/?forum_id=26&topic_id=1167