PIC16F1847 a falesne spinani vstupnich pinu na portu RA

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Květen 27 17:55:11 CEST 2013

Ahoj,

2013/5/27 Milos Sula <sula na rps.cz>

> [...]
>
> #byte ANSELA=0x18C
> ANSELA=0x00;
> #byte ANSELB=0x18D
> ANSELB=0x00;
> #byte CPSCON0=0x1E
> #bit  CPSON = CPSCON0.7
> CPSON=0;
> #byte ADCON0=0x9D
> ADCON0=0;
>
> Změna žádná, bez kondenzátorů na vstupech to reaguje stále na dotek
> kovovým předmětem na všech vstupech. Teď jsem testoval i RB a chová se to
> stejně. Zajimavé , že třeba na PIC 16F628 to fungovalo spolehlivě.

Podme teraz este na ten CONFIG register. Tu su zaujimave bity CLKOUTEN,
MCLRE, a v CONFIG2 potom LVP a DEBUG. To LVP by som nastavil na High
Voltage programing a debug vypol. FOSC mate nastaveny na INTOSC a WDT je
vypnuty? MCLRE by som nastavil na normalny reset s weak-pull-up-om.

Skontrolujte si este nastavenie oscilatora a PLL. Malo by to byt pri INTOSC
vypnute.

Potom by som este pozrel nastavenie alternativnych funkcii v registroch
APFCON.

Myslim si, ze to treba skontrolovat krok za krokom uplne vsetko a nakoniec
skusit vymenit cip za iny, najlepsie nepouzity panensky. Pripadne zobrat na
univerzalku a zadratovat tie 4 vstupy a na seriovy port nechat vypisovat
hodnoty tlacitiek a pripadne nejake LEDky. Nechce sa mi totiz verit, ze by
bolo treba na kazdy vstup dat filtracny kondik a to este o kapacite 100nF.
To su totiz dve veci, ktore indikuju, ze cosi nie je v poriadku.

> Co Vám připadá za problém s pull-up na RB ?

V povodnej konstelacii, ked ste mal 4k7 oprety o zem a vstupny pin,
vytvaral ten pull-up odporovy delic, takze Vam mohol padnut vstup mimo
urovni pre CMOS.

> Tam mám připojený na vstup rotační enkodér. Ten funguje bezvadně, ovšem,
> než se opět dotknu něčím kovovým vstupu :)

No dobre a ked tam mate tie tlacitka, ked ich stlacite, tak to bezi v
poriadku? A blbne to len ked behate tym srobovakom?

A.