rubidium po stvrte

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Neděle Květen 26 18:27:09 CEST 2013

Zdravim,

vraciam sa naspat ku second hand rubidiovemu normalu o ktorom sme sa
bavili pred nejakym casom.
Kupeny v 2011, od zaciatku 2012 bezi v racku v labaku, typ t e m e x  l
p  f r s - 0 1. Vyrobeny v Neuchateli. Pred casom som porovnaval dva
rovnake medzi sebou a bola medzi nimi jedna perioda za jednotky hodin,
posielal som sem odkaz.

Parametre z datasheetu su

Short term stability
3 x 10^-11 / 1 s
1 x 10^-11 / 10 s
3 x 10^-12 / 100 s

Long term stability
< 5x10^-11 / month (typical: 3x10-11 / month)

Minuly tyzden dosiel zhodou okolnosti tiez z Neuchatelu :-) druhy
standard, GPS disciplined oscillator, pisu ze ma stabilitu frekvencie <
1 x10^-10 /day. Znova to iste cvicenie, pripojil som na zmiesavac,
vyladil frekvenciu tak aby boli zhruba rovnake a nechal zapisovat
rozdiel na papier.
Takto to vyzera http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/rub.pdf
Je to kostrbate, co zrejme naznacuje ze ide o nestabilitu a regulaciu
oscilatorov. Jedna perioda 10MHz prekmitne tak za 4-6 hodin co nie je zle.
Takze vyzera ze oscilator zatial funguje. Pokial by tam bol len krystal
a fakeovany lock na rb lampu asi by to ubiehalo vyraznejsie.

b.