OT - Velke firmy me bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Květen 14 14:57:57 CEST 2013

Ahoj,

velké firmy mě baví. V únoru mi přišla poptávka od jedné velké firmy
se státní účastí. V požadavcích byla záruční doba 60 měsíců a
splatnost faktury 60 dní. Tak jsem odpověděl, že poptávku neakceptuji.
Následně volal poptávající, co se mi nelíbí, tak jsme se domluvili na
záruční době 24 měsíců a splatnosti 30 dní.

OK, nabídku jsem poslal, byla na 11 kusů produktu. Zajímavé bylo, že v
té poptávce byla věta, že si vyhrazují právo odebrat i jen některé
komponenty. Ale říkal jsem si, že snad když něčeho chtějí 11 kusů, je
to jako jedna komponenta. A pochopitelně jsem nabídl cenu nižší, než
je cena za jeden kus.

Nabídku jsem omezil do konce února a vzápětí přišel mail, že to tak
rychle nestihnou. Říkal jsem si, že to bude kvůli SAPu, ale na tohle
jsem nereagoval a čekal, co bude dál. Už jsem na to i zapomněl...

Dnes přišla objednávka. Tedy v polovině května, po 3 měsících. Co je
na tom ale nejzajímavější, ta objednávka přišla na 2 kusy. Cena jim
vyhovuje pro 11 kusů, to asi ano, ale objednávají jen 2 kusy. A ještě
si dopravné rozpočítali do ceny za kus, asi kdyby něco reklamovali ten
24. měsíc, abych jim vrátil i dopravné :-)

Kurňa, teď jim napíšu, že objednávku neakceptuju, a tím jim zničím
čtvrt roku práce na objednávce...

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem