trochu se ucim delat s 200 MHz osciloskopem

Úterý Květen 14 02:14:38 CEST 2013

Po delší době jsem udělal novou verzi destičky s diodou přes spodní FET
a mezi tranzistorem a blokovacím kondenzátorem jsou už pořádně široké spoje.

Takže k funkci diody - pokud tam nebyla, při dead time, kdy jsou oba
tranzistory zavřené, teče proud přes substrátovou diodu spodního FETu.
Napětí na výstupu z tranzistorů je vidět tady
http://vaelektronik.cz/fotky/h_2.gif
jsou to ty cca 0,5us úseky, kde to jde cca na -0,5V. Jak otevře horní
tranzistor, roste proud substrátovou diodou spodního a než vypne, může
tam být někoolikanásobek jmenovitého. Když dioda rozepne, někam ta
energie musí jít. Narůstají tím taky přepínací ztráty, takže tranzistor
byl horký. Odrušit to byl dost problém.
Teď tam už je schottky dioda - zákmity tam sice jsou, ale podstatně menší.
http://vaelektronik.cz/fotky/h_3.gif
Možná by to přece jen chtělo odpory do G FETů, nebo ještě ryhlejší
diodu. To sepnutí je opravdu až zbytečně rychlé.
Stejně jako před tím, napětí těch zákmitů je zhruba rovnoměrně rozložené
na celé délce spoje. Na kondenzátoru je zhruba stejně velké, jako na
kterémkoliv stejně dlouhém kousku přívodu k němu. Takže skládat různě
velké kapacity nemá význam.
Ale nic se už nehřeje, na vstupu a výstupu se ta zákmity moc neobjevují
http://vaelektronik.cz/fotky/h_4.gif  výstup pro ledky
http://vaelektronik.cz/fotky/h_5.gif  vstup napájení
http://vaelektronik.cz/fotky/h_7.gif  detail zákmitu na vstupu

Takže tady můj vývoj končí :-)