Volvo - pohon vozidla - rekuperacni setrvacnik

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Květen 13 18:48:28 CEST 2013

Ja dost dobre nechapu tu vetu:

    "Moderní setrvačník Volvo má průměr 20 centimetrů a točí se ve
    vakuu, aby byly zmírněny třecí ztráty."

    Jak muzu neco mit ve vakuu a zaroven tim tocit.
    To si odporuje zas s tema trecima ztratama ( gufera??? )
      A uz vubec nemluvim o gyroefektu.
    Zkuste si takovym byt 6kg setrvacnikem, ktery toci 60000 ot/min
    otocit  kolmo k jeho ose.

    <http://auto.idnes.cz/volvo-setrvacnik-kers-06u-/automoto.aspx?c=A130501_114455_automoto_vok>