Izolacni vzdalenosti na DPS

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Pátek Květen 10 21:12:54 CEST 2013

Z poznámek:
Malé napětí a napětí 230 V AC musí by?t odděleny dvojitou nebo zesílenou
izolací. To znamená napěťovou pulsní odolnost mezi oběma proudovy?mi okruhy
6 kV (1,2/50 ?s), vzdušnou vzdálenost 5,5 mm a v závislosti na stupni
znečištění 2 nebo 3 povrchovou cestu 5 nebo 8 mm. Při použití materálů s
vysoky?mi izolačními vlastnostmi se mohou teoreticky povrchové cesty
redukovat na 2,5 nebo 6,4 mm. Minimální povrchová cesta však nesmí by?t
menší než minimální požadovaná vzdušná vzdálenost 5,5 mm.

Pokud něco dělám z 230 na něco nižšího galvanicky odděleného snažím se
udržet se na těch 8 mm.
Petr