Re: Staré mobily jako nové

Pátek Květen 10 10:25:44 CEST 2013

Dne 10. května 2013 10:13 Pavel Krafcik <hw na pjk.cz> napsal(a):
> Zdravím,
>
> menu mě ani tak nevadí a to, že přijdu o všechny "pokročilé" funkce současný
> telefonů, mě spíš potěší. Problém s baterkou je mi taky známý. Ale to je asi
> tak všechno. Není mi jasné, jestli tehdejší elektronika měla na to, aby
> ležela před zapnutím 10-12let ve skladu a pak fungovala. Určitě "nekatovali
> kosty" současným stylem, ale jako Voyager to taky určitě nestavěli.

3 problémy:

1) kondenzátory stárnou, v teple rychleji, pokud to nebylo uskladněné
někde v tropech, tak si snad nějakou kapacitu udržely

2) vlhkost --> koroze

3) pájené spoje stárnou, kdysi jsem opravoval nabíječku na siemens
(C25 nebo C35), to se IMHO ještě pájelo olovem a přitom ten spoj byl
prasklý kolem nožičky nějaké součástky - ale pravděpodobně výkonové a
prasklo to, protože se to při nabíjení ohřívalo a materiál se tepelně
roztahoval; stačilo to propájet

Pokud je na to 12 měsíců záruka a pokud mi není líto těch 3000Kč, tak
bych se toho nebál.

P.K.