trochu se ucim delat s 200 MHz osciloskopem

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Květen 3 19:01:44 CEST 2013

Co to vlastne vidime na tych obrazkoch? V ktorych bodoch (fyzicky) su
oprete oba body sondy?

Ako vysvetlujete ohrev/odidenie D3?

Ak sa Vam zda draha od C2 k T1 dlha, skratte ju drotom ponad; horsie to uz
snad nemoze byt. Zmenilo to nieco?

Aky je mimochodom ohmicky odpor tej drahy?

>- C2 je skuteènì keramika, tantal bych pro jeho vìt¹í vnitøní odpor
>neriskoval

O aku keramiku PRESNE ide?

Poznate vlastnosti tychto velkokapacitnych keramickych kondenzatorov, najma
co sa tyka rezonancnej frekvencie a (co je este zaujimavejsie) nelinearity
permitivity/kapacity?

>a mám dojem ¾e 4M7/50 bych v ¹uplíèku tì¾ko hledal.

Preco prave 4M7?
Mozete skusit aj normalny elyt, samozrejme paralelne so strednou a malou
keramikou.

>Navíc
>nevím jak je to s ¾ivotností tantalù, na keramice snad nemá co odejít.

Ajajaj....

>- kapacita paralelnì k C2 pomù¾e ale né proto ¾e by bylo v tomto pøípadì
>a¾ tak nutné kombinovat rùzné velikosti kapacit, ale proto, ¾e pøívody k
>C2 jsou pøíli¹ dlouhé a tenké

A ako ste tu paralelnu kapacitu dali? Metodou suloziacich cipov priamo na
C2, alebo niekde inde? A aku velku a aky druh?

Ja netvrdim, ze veskery problem je v C2, len chcem, aby ste to uvazili ako
jeden z faktorov a mali na mysli, ze tie velkokapacitne keramiky nie su
ziadny zazrak, naopak.

A co blokovanie U2, ta tenka zem, co obchadza od C11 spodok U2, to nevadi?
Ja neviem, pytam sa. A ten kusok vodica od C11 co je spolocny k T1 aj U2,
to mi je tiez podozrive. Sa mi zda, ze niekde medzi D3 a R9 by sa mohol
dat este jeden blokovaci kondik, co to spravi?

Predpokladam, ze AN-978 mate precitany odpredu-odzadu...

>A to nejlep¹í nakonec ... osciloskop mám pùvodnì 60 MHz roz¹íøený na
>200. Jen¾e sondy k nìmu mají psaných 60 Hz,

No, asi 60MHz... :-) Nojo, bohuzial, s megahertzami u osciloskopov je to
ako s megapixelmi u fotakov.

Aby ste chapali, NIKDY som nic podobne neladil a VOBEC netusim, v com je
problem. Len ma napadlo niekolko otazok.

wek