krásný jazyk český ( bylo Re: air gap)

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Čtvrtek Březen 28 21:22:26 CET 2013

Dne 28.03.2013 21:03, Jaroslav Buchta napsal(a):

> Njn, asi tak, zbyva podotknout ze od MS je to v zakladu zadarmo (i kdyz
> mam koupene VS kvuli MFC) ;-) Pouzivat dnes Delphi mi prijde pomerne
> zbytecne...

Pokud máte na starosti pár nenáročných aplikací, tak ano.
Pokud udržujete systém, jehož vývoj obnášel cca 10 člověkoroků, tak při
úvahách o případné portaci budete velmi obezřetně kalkulovat, kde za
ušetřených 50-100kKč za upgrade Delphi seženete 10 vysoce
kvalifikovaných programátorů ochotných dělat rok za 5-10 kKč. Možná v
Indii, ale rozhodně bych si na to nevsadil :-D
Ovšem kdybych bych programátor domácí kutil, který si semtam něco
zbastlí, šel bych rozhodně do nějaké edice Visual C, co je k mání zadarmo.
Navzdory bouřlivé předchozí diskusi totiž soudím, že volba
programovacího jazyka je něco, co se sice hodí k vyvolání hezkého flame,
ale profík dělá s tím, co je pro daný účel nejvhodnější (a do toho
počítám nejen počet úhozů při psaní programu :-), ale taky náklady na
případnou portaci již hotových věcí a následnou údržbu systému).

JF