krásný jazyk český ( bylo Re: air gap)

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Čtvrtek Březen 28 19:44:08 CET 2013

Dne 28.3.2013 19:16, Petr Labaj napsal(a):
> Tak jsem teda musel nazhavit strejdu Googla, aby mi prozradil, jak
> je to s tim predavanim parametru v Pascalu (nevidel jsem to nekolik
> desitek let).
> Snad to chapu spravne, ze parametr uvozeny klicovym slovem "var"
> se predava referenci, takze jeho zmena uvnitr procedury se projevi
> i navenek.
> Takze neplati konstatovani "krome zapisu do ctyr 8b bunek eeprom
> pocinaje predanou adresou NIC dalsiho vnejsiho nemeni" a naopak
> plati to, ze takto pojato to moc sikovne reseni neni.
Aha no jak jsem psal vykopiroval jsem relikt z knihovny z pocatku psani
programu, ktery ukladal za sebou dve 32b cisla a ta reference je spravne
- proste jsem vedel, ze mam ty dve cisla tvorici 64b cislo (takovej typ
Mikroe Pascal nezna) ulozena za sebou.
Takze ano mate pravdu ze se jeste krome jineho zvysuje ta adresa ve
vnejsi promenne...soucasna verze koukam to uz dela jinak protoze ty
registry nejsou jednoduche typy ale struktury, ktere se ukladaji jinak

nicmene tohle je stejne uplne mimo diskuzi - o to prece v debate neslo -
ten kod poslouzil tomu proc jsem ho posilal - ze si nezucastneny clovek
mohl udelat predstavu jak vypada pojeti Cckaru a jak treba v Pascalu -
mimochodem jsem tech x verzi vicemene cekal

> Poznamku "a jak chcete do 8b bunky EEprom zapsat 32b dlouhe cislo?
> musi se zapsat  na ctyri bunky a to holt bez zmeny adresy nejde"
> nechapu vubec. Samozrejme, ze v prubehu prace procedury se adresa
> prubezne zvysuje, ale toto zvyseni by se (podle me) nemelo promitnou
> ven do volajiciho programu.
no to je to nedorozumeni s tim ze jsem si nevsiml, ze je tam to var v
deklaraci vstupu procedury - na druhou stranu proc by nemohlo, ze? duvod
jsem vysvetlil ;-)