Trandak

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pondělí Březen 25 20:22:54 CET 2013

Mám tu teď na stole šéfův anténní zesilovač, v podstatě to samé. DC ok, tranzistory na přechody taky ok. TV signál neprojde. Na rozmítač to hodím, ale asi až o víkendu. Jinak je to domácí bastl, ale fungoval. Co se týče odcházení tranzistorů pomocí trafopájky, nic jiného k letování téměř 40 let nepoužívám. Při vypnutém zařízení mi snad nikdy nic neodešlo. Možná snad jen KF521. Ale při letování v zapnutém stavu hodněkrát. Zvlášť citlivé na tohle byly teslácké KF907. U unipolárních IO řady 4000 to taky bylo pravidlo. Stačilo mít zařízení zapnuté, letovat třeba na plusu nějakej odpor, lusknout pájkou a hned některej šel do kytek.
Jinak bych v rámci objektivity zkusil ten "vadnej" tranzistor vrátit do zesilovače. To jen jestli tam nebyl nějakej studeňák, nebo nějakej šurvajs kterej byl pro vf neprůchodnej nebo zkrat.

Na zázraky a nevysvětlitelné jevy rovněž nevěřím.
Pavel Glajc