RE: Zarovky Re: Záznam programu

Pátek Březen 22 14:36:36 CET 2013

No právě - tohle použití tyristoru v "lineární"oblasti se mi jeví jako podivné a těžko reprodukovatelné. Navíc proud daný VD1 a R2 (cca 4/ 340=11mA už ten tyristor udrží (IL je podle katalogu 10 mA).
No, dělat to asi nebudu...

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Friday, March 22, 2013 2:05 PM
To: HW-news
Subject: Re: Zarovky Re: Záznam programu

Zapojení využívá toho, že když tyristor živíme proudem, který nestačí pro normální, spolehlivé otevření při libovolném spínaném napětí, snižuje se tím napětí, při jehož dosažení se otevře samovolně. Není to ovšem věc, která by mu dělala zrovna dobře, takže pochybuji, že by přežil použití pro žárovku s nominálním výkonem 1700 W, tedy autorem uváděné maximum.

Funguje to tedy asi tak, že postupně roste proud do G, až začne spínat v maximu napětí. Dále se okamžik sepnutí postupně odstěhuje k 0.

Z koncepce i hodnot plyne, že to někdo, kdo tomu příliš nerozumí, sestavil metodou pokus-omyl, z věcí, co mu zrovna přišly pod ruku.

PH

From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky na linde-mh.cz> To beru ale jak je tady zajištěn ten měkký náběh - ten tyristor prostě jedou sepne a to je podle mne tvrdý náběh.

Behalf Of Pavel Kutina
Predpokladam, ze vypnuti zajisti vypinac (ve zdi), tohle zajistuje jen mekky nabeh...

From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky na linde-mh.cz> když pominu exotické hodnoty rezistorů (113k, 340 ...) tak mi nějak uniká funkčnost - po nabití C1 se tranzistor otevře a drží tyristor sepnutý. Čím se to liší od normálního zapínání. Na tom elytu se asi neprojeví žádná periodická změna která by ten tyristor mohla zhasínat. Nebo jsem cosi přehlédl ?

Behalf Of Draček Fráček
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Filament_protection.jpg