Re: Zarovky Re: Záznam programu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Březen 22 14:05:02 CET 2013

Zapojení využívá toho, že když tyristor živíme proudem, který nestačí pro
normální, spolehlivé otevření při libovolném spínaném napětí, snižuje se tím
napětí, při jehož dosažení se otevře samovolně. Není to ovšem věc, která by
mu dělala zrovna dobře, takže pochybuji, že by přežil použití pro žárovku s
nominálním výkonem 1700 W, tedy autorem uváděné maximum.

Funguje to tedy asi tak, že postupně roste proud do G, až začne spínat v
maximu napětí. Dále se okamžik sepnutí postupně odstěhuje k 0.

Z koncepce i hodnot plyne, že to někdo, kdo tomu příliš nerozumí, sestavil
metodou pokus-omyl, z věcí, co mu zrovna přišly pod ruku.

PH

From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky na linde-mh.cz>
To beru ale jak je tady zajištěn ten měkký náběh - ten tyristor prostě jedou
sepne a to je podle mne tvrdý náběh.

Behalf Of Pavel Kutina
Predpokladam, ze vypnuti zajisti vypinac (ve zdi), tohle zajistuje jen mekky
nabeh...

From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky na linde-mh.cz>
když pominu exotické hodnoty rezistorů (113k, 340 ...) tak mi nějak uniká
funkčnost - po nabití C1 se tranzistor otevře a drží tyristor sepnutý. Čím
se to liší od normálního zapínání. Na tom elytu se asi neprojeví žádná
periodická změna která by ten tyristor mohla zhasínat. Nebo jsem cosi
přehlédl ?

Behalf Of Draček Fráček
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Filament_protection.jpg