Idealizovany tlumic - [OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Březen 22 01:41:48 CET 2013

Takže fyzikové se asi shodli na závěru, že máte pravdu, v tomto
idealizovaném případě bude skutečně bude kmitání pokračovat do nekonečna.

Kromě jiného konstatovali:
> "Matoucí je pro mě slabé slovo. Občas mě termodynamika přivádí k
> zoufalství."

Škoda, že se to nedá využít ke kontinuálnímu převodu tepla na mechanickou
práci.

PH

From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
Taky si s tím nakonec nejsem jist, přeci jen tam nedochází ke klasickému
transferu tepla. Svěřil jsem tedy otázku fyzikálnímu fóru, zatím se ale
nikdo nevyjádřil.

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik na elektlabs.cz>
Prominte, ale porad mi ani z jednoho neplyne, ze by oscilator mel prestat
oscilovat.
Muzete prosim napsat odvozeni z onech zakonu?
Znovu opakuji, bavime se o plynovem tlumici.
Tj. idelani valec uzavreny z obou stran, v nem pist (ma hmotnost, ale ne
tepelnou vodivost a treni) s idelanim plynem.

V carnotove cyklu to jsou pouze:
1. Adiabatická expanze
2. Adiabatická komprese

Izotermicke casti cyklu tlumic nema, neni to tepelny stroj.

Jak se stane to, ze soustava prestane kmitat ?

Odkud plyne, ze plyn pri Adiabatická expanze si ochladi MENE (tj. odevzda
pistu mene energie), nez pist odevzdal plynu pri kompresi ?