[OT] Auto na vzduch - nulove naklady
Pavel Troller
patrol na sinus.cz
Středa Březen 20 14:22:10 CET 2013
Zdravím,
děkuji za objasnění, zejména fakt o atmosférickém tlaku jako o "protinapětí"
jsem si neuvědomil a rovněž to, že termodynamika prostě není z principu
bezeztrátová. Teď je mi jasné, že sice cosi jako impedanční přizpůsobení
nejspíše skutečně proběhne, ale nebude to nikdy dokonalé a vždy se na tom
kus nahromaděné energie ztratí.
Díky!
Zdraví Pavel
> První problém je, že plyn není elektřina. Elektřinu si teoreticky můžu
> transformovat jak chci a pro libovolnou impedanci dostanu, že U*I na
> sekundáru je U*I na primáru, nic se ztratit nemusí. Termodynamika ovšem
> takhle hezky nefunguje, takže se např. můžeme rozloučit s možností
> transformace nahoru a pak jsou další, ne zcela zjevné věci, které způsobí,
> že bezeztrátová transformace je principielně zapovězena:-)
>
> Proto může LC obvod vesele dokmitávat libovolně dlouho, podle toho, jak
> kvalitní prvky použijeme, ale píst v uzavřeném válci, který se tváří, jako
> závaží na pružině, bude vždy vzduchovým tlumičem.
>
> Druhý prblém je atmosférický tlak. Je to něco, jako kdybychom na výstupu
> našeho impedančního transformátoru měli zvláštní, neodstranitelný ztrátový
> prvek, na kterém ubyde dejme tomu 10 V. Když máme 300 V, bude to
> zanedbatelné, když napětí ztransformujeme na 24 V, bude to přes 30 % ztráta
> a když 12, nezbude skoro nic.
>
> PH
>
> From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
> a já zase stále mám jakýsi intuitivní pocit, že redukční ventil je
> něco jako impedanční transformátor.
> (...)
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list