schottky mustek - problem

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Březen 21 14:21:30 CET 2013

Ale notak... Pochopil jsem, že je ten můstek umístěn někde kde je velký VF výkon. Každá dioda má svou plochu a je ozařována VF polem. Nakmitá se na ní tedy VF napětí. Lze předpokládat že Shotky diody jsou velmi rychlé a dokážou usměrňovat VF do poměrně vysokých frekvencí. Naopak běžná křemíková dioda (typicky ta 1N4007) je pomalá a schopná fungovat tak do desítek, možná stovek kHz. Proto se u ní rušivé jevy nevyskytnou. Kondenzátory na vývodech blokují VF napětí které na diodě vzniká a tím zabrání jeho usměrnění a vzniku problémů.

Nehledejme v tom záhady. Já ve svých konstrukcích tam kde je přítomen VF výkon blokuji pokud možno všechny diody (i zenerky a pod.) těsně u pouzdra. Život mě naučil :-)). Taky to že diody se pokud možno do prostoru kde je VF výkon neumísťují...

	Martin.