[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 20 12:37:36 CET 2013


První problém je, že plyn není elektřina. Elektřinu si teoreticky můžu 
transformovat jak chci a pro libovolnou impedanci dostanu, že U*I na 
sekundáru je U*I na primáru, nic se ztratit nemusí. Termodynamika ovšem 
takhle hezky nefunguje, takže se např. můžeme rozloučit s možností 
transformace nahoru a pak jsou další, ne zcela zjevné věci, které způsobí, 
že bezeztrátová transformace je principielně zapovězena:-)

Proto může LC obvod vesele dokmitávat libovolně dlouho, podle toho, jak 
kvalitní prvky použijeme, ale píst v uzavřeném válci, který se tváří, jako 
závaží na pružině, bude vždy vzduchovým tlumičem.

Druhý prblém je atmosférický tlak. Je to něco, jako kdybychom na výstupu 
našeho impedančního transformátoru měli zvláštní, neodstranitelný ztrátový 
prvek, na kterém ubyde dejme tomu 10 V. Když máme 300 V, bude to 
zanedbatelné, když napětí ztransformujeme na 24 V, bude to přes 30 % ztráta 
a když 12, nezbude skoro nic.

PH

From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
  a já zase stále mám jakýsi intuitivní pocit, že redukční ventil je
něco jako impedanční transformátor.
(...) 



Další informace o konferenci Hw-list