[OT] Auto na vzduch - nulove naklady
Pavel Hudecek
edizon na seznam.cz
Středa Březen 20 12:37:36 CET 2013
První problém je, že plyn není elektřina. Elektřinu si teoreticky můžu
transformovat jak chci a pro libovolnou impedanci dostanu, že U*I na
sekundáru je U*I na primáru, nic se ztratit nemusí. Termodynamika ovšem
takhle hezky nefunguje, takže se např. můžeme rozloučit s možností
transformace nahoru a pak jsou další, ne zcela zjevné věci, které způsobí,
že bezeztrátová transformace je principielně zapovězena:-)
Proto může LC obvod vesele dokmitávat libovolně dlouho, podle toho, jak
kvalitní prvky použijeme, ale píst v uzavřeném válci, který se tváří, jako
závaží na pružině, bude vždy vzduchovým tlumičem.
Druhý prblém je atmosférický tlak. Je to něco, jako kdybychom na výstupu
našeho impedančního transformátoru měli zvláštní, neodstranitelný ztrátový
prvek, na kterém ubyde dejme tomu 10 V. Když máme 300 V, bude to
zanedbatelné, když napětí ztransformujeme na 24 V, bude to přes 30 % ztráta
a když 12, nezbude skoro nic.
PH
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
a já zase stále mám jakýsi intuitivní pocit, že redukční ventil je
něco jako impedanční transformátor.
(...)
Další informace o konferenci Hw-list