[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Březen 20 11:00:20 CET 2013

Noo to prave tak jednoduche neni... tlak ve valci na konci pracovniho
cyklu (v DU) je mrtvej, stejne jako v HU (tam muzete mit tlak treba
1000atm a z hlediska uzitku je to uplen zbytecne), pokud se bavime o
klasickem usporadani pistoveho stroje s klikovym mechanismem - to je
dusledkem prubehem premetu ramene na spojnici klikovy cep a osa klikovky
- v podstate nejvetsi moment mate prave v okamziku mezi HU a DU.
Chtelo by se to zase podivat do tech dvou knizek co mam doma - Dubel:
Prirucka pro stavbu stroju I. a II. (nevim zda ten nazev mam presny, ale
doporucuji zakoupit v antiku pokud uvidite) - je zajimave, ze resime
veci, ktere v tech 70 let starych knizkach (tlustych) jsou rozebrany
vcetne fyzikalnich zakonu

naposledy jsem se tam dival jaka veda je navrhnout i blbe topeniste do
parni lokomotivy a jake se tam pouzivaly figly na zvyseni vykonu

Radek Vicek