[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Vlakno nesleduji az tak peclive abych v konfliktu dokazal rozeznat
zapadonemecke soudruhy od tech vychodonemeckych.
Ale pokud se nepeltu tak jadrem sporu je zda motor majici zasobnik na
200Atm a pred expanzni nadobu na 40Atm vykona stejne prace jako stejny
motor bez te predexpanze.
Jelikoz ve hre neni objem, ale hmotnost a ta je, pokud se nepletu, v
obou pripadech stejna scvrkne se cely problem na pomery logaritmu
pomeru tlaku pro jednoduchost ln(200) ku ln(40).
Cili ciste teoreticky v predexpanzni nadobe ztracime cca 40% energie
ulozene v primarnim zasobniku.
Proc to delaji, protoze toto je uvaha na poli teoreticxke fyziky v
praxy svou roli hraje "teplota okoli" ktera asi pomer trochu vylepsi ,
ale predevsim umozni motor jednoduse konstruovat a nepotykat se s
krehnutim oceli a mazanim za velmi nizkych teplot, ktere by motor mel
pri exmanzi z 200atm.
Pokud bych se mel dopustit odhadu tak realne expanzi ztratime 20% - 30% energie.
Je to plytvani? Podivejme se na stlacovani plynu a ucinnost kompresoru.
Pri kompresim pomeru
1:10   je ucinnost stlacovani cca 52%
1:100 je ucinnost stlacovani cca 27%
1:200 je ucinnost stlacovani cca 19%
a to teoreticky s zanedbanim vsech ztrat kompresoru a jeho motoru.
Par protocent v ucinnosti motoru nehraje zas az takovou roli, proste
se trochu zvetsi zasobniky a je po ptakach, energeticky to je tragedie
tak jako tak.

At ziji auta na vzduch s nulovymi naklady.Ti panove,kteri nedavno
napichli naftovod meli take auta s naftovymi motory a nulovymi naklady

Martin