[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Draček Fráček dracek.fracek na gmail.com
Středa Březen 20 09:22:21 CET 2013


Prace kterou lze teoreticky ziskat expanzi plynu (idelniho plynu) je
skutecne jen a jen v rozdilu entropie stlaceneho a nestlaceneho plynu.
U izotermickeho deje lze zmenu entropie spocitat.

ds=(m/M) * R * ln(p1/p2) [J/K]

m - hmotnost plynu
M - molarni hmotnost
R - molarni plynova konstanta 8,31
p1- pocatecni tlak
p2- koncovy tlak

to co vyjde staci vynasobit teplotou okoli v K a mate praci "ziskanou"
expanzi daneho mnozstvi plynu z daneho tlaku na dany tlak.
Martin




Dne 20. března 2013 7:22 Petr Simek <psimek na jcu.cz> napsal(a):
> On Wed, 20 Mar 2013, Petr Labaj wrote:
>
>> Dovolim si zaoponovat.
>> Myslim, ze to neni totez jako stabilizator. To uz je blizsi analogie,
>> ze je to jako buck DC-DC menic. Budete mit nizsi tlak (napeti),
>> ale budete mit vetsi mnozstvi plynu (vetsi proud).
>> Takze energie se Vam neztrati, problem bude s entropii (jak uz
>> zde padlo).
>
>
> No a kdyz protahnete krivku dal - tak pri nulovem tlaku budete mit uplne
> nejvic plynu . Presto uz Vam zadnou praci v motoru neudela.. Je zapotrebi
> aby k te expanzi doslo az ve valci.
>
>> PL
>
>
> *------------------------------------------------------------------------*
> |                          Petr Simek   APS JU                           |
> |                             psimek na jcu.cz                              |
> *------------------------------------------------------------------------*
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list