Presnost RC oscilatoru

Úterý Březen 19 12:53:26 CET 2013

On 19 Mar 2013 at 12:26, Jan Waclawek wrote:

> Len tak cvicne som pozrel do datasheetu FT230, (trvalo to asi minutu a ani
> to prilis nebolelo :-) ), a uvadza sa chyba hodin 1667ppm (v tom
> predpokladam ze je zaratana jednak chyba hodin USB podla USB specifikacie
> 500ppm, druhak jitter pouziteho zavesu), co je 0.1%. To je oproti ostatnym
> zdrojom (nepouzitie spravnej kalibracnej hodnoty ktora je naviac pre ine
> napajacie napatie nez 5V aj tak nevhodna, plus ta chyba baudratu) ozaj
> zanedbatelne.

Aha. Souhlasim, chyba techhle hodin je nezajimava. Z akademickeho pohledu by me
u toho jednoho nefunkcniho kousku zajimala skutecna chyba casovani komunikace -
 (i kdyz teda myslim nebylo "prokazano" ze to je fakt problem nepresneho
generovani hodin uvnitr AVR pro seriovou komunikaci, ja bych urcite dokazal pri
navrhu a vyrobe osmi stejnych veci udelat jednu blbe i jinak nez casovanim :-)

D.O.