Mereni jader bylo Re: Proudovy omezovac 4A

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Březen 19 08:51:01 CET 2013

Dne 18.3.2013 23:45, Jan Waclawek napsal(a):

> Medzi cievkou a kondikom je taky zvlastny dualizmus, proste nahradis
> napatie za prud a naopak...

ja vim...: "civka je jak divka...." ;-)

> A ako vybijas tu cievku? Tiez dost neinteligentne, jednoducho odpojis
> tranzistor (a energiu nechas zozrat diode v brutalnom pulze). Tak s
> kondikom to iste - zoskratujes ho tranzistorom...

no jasne - budu to muset ridit to vybijeni z MCU - premyslel jsem nad
necim podobnym jako funguje ta dioda - rad bych aby tam byly jedny
svorky na mereni

> Ano - k cievke si pripojil zdroj konstantneho napatia a meral si
> prud, takze tu pripoj zdroj konstantneho prudu a meraj napatie.
>
> Akurat ze nelinearita na kondikoch je taky dost nezaujimavy
> parameter...

Noo me nezajima nelinearita...ja bych rad zjistil jak dalece (rychle)
dokaze ten kond pojima naboj - tedy v podstate jeho ESR - v menici take
neni napajen ze zdroje proudu - myslel jsem na nej uplne stejne pripojit
baterii kondenzatoru nabitych na nejake napeti a podivat se jaky
spickovy proud tim kondem projde

rad si necham vyvratit ze to je blbost (aspon nebudu muset resit nic
dalsiho), treba proto, ze se to takto zmerit neda - ja si na nic nehraju
a bohuzel teorie neni moje silna stranka (ale na druhou stranu se celej
zivot snazim s tim neco delat) - ke vsemu jsem se vzdycky prokousal pres
prakticke pokusy

RV