Mereni jader bylo Re: Proudovy omezovac 4A

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Březen 19 00:12:24 CET 2013

Nie celkom.

Ekvivalent prierazu kondenzatora je tepelna destrukcia, ci uz jadra alebo vinutia u cievky.

Ekvivalent toho nasytenia je nejaky bod na krivke permitivita versus intenzita elektrickeho pola dielektrika u silne nelinearnych kondenzatorov (typicky keramicke kondenzatory velkych kapacit). Pokial viem, tie krivky su pomerne "hladke" takze tam nebude taky zlom, ale zvykne sa udavat nieco ako napatie pri ktorom kapacita klesne na X% povodnej (X=50 tusim).

Akurat, ako som pisal, u kondenzatorov, kde je ta nelinearita vyrazna, to vobec nie je zaujimave (tie keramicke kondy su aj tak urcene priamo len na filtrovacie aplikacie kde na konkretnej kapacite dost nezalezi) a je k dispozicii hafo materialov s dielektrikom bez tychto nectnosti pre aplikacie, kde na tom zalezi.

wek

\