Otacky na volt

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 18 14:03:53 CET 2013


Tahle debata je nekenčná - až na vlastní oči uvidíte UUL, jak v nízkém 
průletu nad modelářským letištěm rozhání nejen modely, ale i jejich piloty, 
pochopíte i druhou stranu.

A že se "modeláři nahrnou na letiště" - jaké letiště? Čí letiště? Oni "se 
tam nahrnuli", vy jste se tam taky "odněkud přihrnul"... Pár slov k tomu 
napsal Libor Kolman tady: http://aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1897&kategorie=3, 
původně k tomu byla i výživná diskuse.

O Doplňku X jsem tu už psal, a že je to paskvil je zřejmě jasné jen někomu.

Nechme toho, dokud nás admin ještě nechce (plným právem) zabanovat...

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "Tom Meinlschmidt" <hw na meinlschmidt.org>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, March 18, 2013 1:55 PM
Subject: Re: Otacky na volt


Dobry den,

kdyz uz jsme u toho,
doporucuji precist 
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-2/data/print/L-2_cely.pdf  
- "Doplnek X". Pro modely
a bezpilotni stroje do 20kg se jedna spise o "doporuceni" (opravdu vhodne 
dodrzovat), nicmene nad 20kg je nutno svoleni UCL a vyse zmineny predpis je
_zavazny. Stejne tak je zavazny pro lety za ucelem vydelku.

Obzvlaste pak sekci 7 - Prostory.

A musim rict, ze jako pilot vrtulniku mam obcas z modelaru hruzu, protoze se 
nahrnou na letiste a stalo se mi, ze hned vedle drahy litalo nekolik
modelu - ktere nemate sanci videt, pokud nejste dostatecne blizko - pak uz 
byva i pozde.

Diky

TM

On Mar 18, 2013, at 13:34 , Ota Herm <ota na herm.cz> wrote:

> Dobrý den,
> mýlíte se, kolem "velkých" letišť je řízený prostor CTR (začíná již od
> země) a pak velmi zhruba jako obrácený patrový dort jednotlivé
> prostory TMA, kam rozhodně žádní sportovní piloti bez povolení nesmí.
> Pro legální vstup do CTR Ruzyně a TMA Praha je odpovídač typu S
> povinný.
> Krom toho pilot dopravního letadla při určité smůle rychlejší model
> letadla nebo vrtulníku vůbec nemusí zaregistrovat a na nějaké rychlé
> úhybné manévry taky zrovna nemají prostředky.
>
> Pro přesnější informace doporučuju Mapu spodního vzdušného prostoru ČR
> a Vertikální členění vzdušného prostoru ČR, obojí v poměrně staré
> verzi dostupné např. zde:
> http://www.laacr.cz/index.php?Action=View&ARTICLE_ID=1310
>
> Ota Herm
>
>
> 2013/3/18 Pavel Kutina <hw na prelude.cz>:
>> On je trochu problem i u velkych letadel s tim, ze si piloti musi
>> uvedomovat, ze ve vzduchu nejsou sami a ze existuje nezanedbatelne 
>> mnozstvi
>> letajicich prostredku, ktere nemaji odpovidac a ani radar jim je 
>> neukaze -
>> sportovni piloti na rogallech, UUL a podobne, takze pilot v takhle male
>> vysce opravdu "musi ridit", neni to na autopilota a kafe s letuskou. A 
>> treba
>> ti UUL maji v tehle vysce stejna prava, jako ten pilot charteru, tedy 
>> snazit
>> se musi oba, stejne, jako ti modelari, kteri tam take smi, byt jsou v
>> "potravnim retezci" velmi blizko zacatku :)
>>
>> Pavel Kutina
>>
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

-- 
===============================================================================
Tomas Meinlschmidt, MS {MCT, MCP+I, MCSE, AER}, NetApp Filer/NetCache

www.meinlschmidt.com  www.maxwellrender.cz
===============================================================================

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list