Otacky na volt
Ota Herm
ota na herm.cz
Pondělí Březen 18 13:34:04 CET 2013
Dobrý den,
mýlíte se, kolem "velkých" letišť je řízený prostor CTR (začíná již od
země) a pak velmi zhruba jako obrácený patrový dort jednotlivé
prostory TMA, kam rozhodně žádní sportovní piloti bez povolení nesmí.
Pro legální vstup do CTR Ruzyně a TMA Praha je odpovídač typu S
povinný.
Krom toho pilot dopravního letadla při určité smůle rychlejší model
letadla nebo vrtulníku vůbec nemusí zaregistrovat a na nějaké rychlé
úhybné manévry taky zrovna nemají prostředky.
Pro přesnější informace doporučuju Mapu spodního vzdušného prostoru ČR
a Vertikální členění vzdušného prostoru ČR, obojí v poměrně staré
verzi dostupné např. zde:
http://www.laacr.cz/index.php?Action=View&ARTICLE_ID=1310
Ota Herm
2013/3/18 Pavel Kutina <hw na prelude.cz>:
> On je trochu problem i u velkych letadel s tim, ze si piloti musi
> uvedomovat, ze ve vzduchu nejsou sami a ze existuje nezanedbatelne mnozstvi
> letajicich prostredku, ktere nemaji odpovidac a ani radar jim je neukaze -
> sportovni piloti na rogallech, UUL a podobne, takze pilot v takhle male
> vysce opravdu "musi ridit", neni to na autopilota a kafe s letuskou. A treba
> ti UUL maji v tehle vysce stejna prava, jako ten pilot charteru, tedy snazit
> se musi oba, stejne, jako ti modelari, kteri tam take smi, byt jsou v
> "potravnim retezci" velmi blizko zacatku :)
>
> Pavel Kutina
>
>
Další informace o konferenci Hw-list