Servis menice...

Čtvrtek Březen 14 19:59:04 CET 2013

Musim se podelit, to se nevidi - posilali jsme na opravu komplet
frekvencniho menice nejmenovane firmy, je to slozeno z rizeneho
usmernovane (2x2x3 tyristory) a 2x menic s IGBT, 300kW celkem. Borec
skrtnul plechem o + na brzdnych odporech a podle vseho se prorazili 3
tyristory, druha sekce usmernovace fungovala OK, s ni jsme zkouseli ty
menice aspon bez zateze a vypadalo to OK (taky ten + jen prochazi, ale
800A, clovek nikdy nevi...)
Poslano na opravu do zahranici, mesic termin OK, cena cca 90 tisic
(oprava pausalne asi 50% ceny noveho  u kazdeho dilu, nastesti
aplikovano jen u usmernovace ale clovek by nenadelal nic...) Usmernovac
OK, pry vymenili vsechno ale IMHO byly jen prorazene 3tyristory. Jako
bonus provedli nejakou vymenu ridici jednotky na menicich, ale to bude
asi ojeb.
A to nejlepsi - po zapojeni a zapnuti se z usmernovace ozyvalo prskani,
bez aktivniho motoru... Napotreti mi to nastesti prislo divne a po
odkrytovani BYLO ABSOLUTNE NEUTAZENYCH 6 SROUBU mezi pasovinou a
tyristorama, jeden uz hezky oprskany.... Kupodivu nic neodeslo a po
konzultaci s dodavatelem jsem rozebral pul usmernovace, dotahnul tech 6
a zkontroloval par dalsich sroubu - je to dost nepristupne a zda se OK.
Ale tohle mi uz prijde z rise snu... IMHO vymenili jen ty 3 dvojite
tyristory a ty jeste blbe pripojili... Nechapu, jak to testovali. No za
ty prachy, co by clovek chtel.