Solarni report II

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 14 11:51:44 CET 2013

Bylo by zajímavé dát vedle sebe dva stejné panely, jeden s MPPT a druhý bez,
po nějaké době porovnat získanou energii.

PH

From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
Jen dalsi zastaveni kolem solarnich pokusu...

Kdyz jsem nekdy v prosinci zde diskutoval to jak udelat MPPT tracking
tak zde od nekoho zaznelo, proc to delat slozite a proc nepouzit cca 80%
napeti na prazdno.

Az do vcera jsem pouzival tenhle jednoduchy system, ktery drzel napeti
na teto hodnote. Vcera jsem snad konecne rozlousknul pouzitelny
algoritmus pro MPPT tracking - ladil jsem to do noci a testoval na
mekkem zdroji a dnes na to s napetim koukam z prace co to doma dela ;-)

Musim konstatovat, ze ten rozdil je opravdu velky - hlavne v tech
prechodnych obdobich, kdy nesviti prime Slunce - je krasne videt jak se
t napeti pro bod maximalniho vykonu posouva s dopadajicim vykonem - a
take jak se to napeti ustreduje az pro vyssi vykon na tech 80% Umax:

http://www.cncnet.info/solar/

je tedy velmi dulezite pro maximalizaci vykonu hlavne v kritickych
obdobich (zimni obdobi, zatazeno) pouzivat MPPT