MikroE kompilery Re: Ztrata USB HW klice

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Březen 13 12:57:17 CET 2013

Dne 13.3.2013 12:30, Petr Zahradnik napsal(a):
> Původní zpráva ze dne 13.3.2013 od RV:

> No však o tom píšu, že takhle už jsem přišel o desítky tisíc, kdy
> firmy skončily a jejich software s nimi.

no to je prave o tom... ja licenci kupoval kdyz se sotva rozjizdeli -
tusim byla verze 2.16 (ale ne te nove verze Pro, ktera je ted tusim
5.80) a v te dobe me licence vysla tusim na 2.000Kc
ty prachy uz mam x nasobne zpatky takze by to nebylo nic strasneho

> Mají i HW klíče. Tak si nech změnit licencování z aktivace na klíč, to
> by mohlo jít, ne?
vim o tom, ale kdyz jsem to kupoval tak to nemeli - musim zjistit co za
to budou chtit - aby to nebylo vic nez nova licence

je ale fakt, ze kdyby skoncili tak nemusim resit co pouzivat jineho...

> Mimochodem, ono tam je víc komplikací, jak jsem si všiml, když jsem
> jejich kompilátory testoval. Třeba uzavřenost jejich knihoven, což
> sice chápu, že si chrání své know-how, na druhou stranu zrovna u
> vývojového nástroje bych se přikláněl spíš k otevřenosti. Mnohdy je
> potřeba něco upravit, ale také je třeba vědět, jak to funguje vnitřně,
> když něco nefunguje nebo funguje špatně.
1) tak jednak viz prvni odstavec - je to SW za 2kKc
2) ono to je stejne videt co tam delaji, protoze stejne vidis jakej je
vyslednej ASM
3) knihovny si muzu napsat svoje - nebo je na jejich foru uz dost lidi
co dokonce nabizi alternativni knihovny
4) me treba vadi jina vec mnohem vic a tou je nemoznost volat funkci z
knihovny jak v interruptu tak v main cyklu - kompiler to hlida a vyhlasi
reentrancy a neprelozi - ja chapu proc se tomu brani a uz jsem o tom s
nima diskutoval, ze to je nebezpecne (napriklad dvojity pristup na HW) -
ale ja si to treba dokazu osefovat a kdyz ne tak je to moje blbost -
typicky to stale resim pri inicializaci periferii na zacatku programu -
treba chci na zacatku nastavit PWM_Duty na 0 a pak nekde dal v preruseni
nastavovat opet u pracovne PWM_Duty podle potreby, ale to nejde - musim
si nahodit priznak a pri prvnim vbehnuti do preruseni vsechno
zinicializovat. Coz ale ne vzdy jde. Snazil jsem se je presvedcit at to
daji jako option do nastaveni kompileru - at to bude nepovoli a nebo at
to jen ohlasi, ale jede dal. Bohuzel jsem je zrejme nepresvedcil..

5) pro me jednoznacne prevazujou klady - netvrdim, ze to nema mouchy,
ale nevim o necem podobnym za podobne penize a navic v mem oblibenem Pascalu

> A potom také, co mě hodně zarazilo, firma, která dělá nástroj pro
> vývojáře, absolutně neumí programovat pro Windows. Oni suše instalují
> své aplikace do adresáře dokumentů a nikoliv do Program Files. To je
> docela neuvěřitelné, že v dnešní době něco takového vůbec někdo
> vypustí.
No jo no...oni s tim bojuji uz dlouho - navic ted maji dost starosti s
UAC ve Win7 - kupoval jsem ted od nich i programator a instaloval SW
2.26, ktery treba u me v praci funguje, ale doma ani nahodou... doma mi
zase chodi verze 2.20...
Ted snad vydali 2.28 co prej uz je OK tak to musim zkusit.

Ale jak rikam za ty prachy to nema konkurenci - problemu je opravdu
minimum...

RV