Presny zdroj 10MHz sinus - OCXO MV89?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Březen 11 18:24:59 CET 2013

Dne 11.3.2013 11:29, Cihak na dkv.cd.cz napsal(a):
> GPS normál jsem postavil na podzim: http://ok1uga.nagano.cz/gps_normal.htm
>
> Tak jak jsem to popsal to funguje, jen bych doporučil použít kvalitnější TCXO než jsem použil já. Ačkoliv po dvou měsících zahořování TCXO přestalo ujíždět a je to stabilní. Ten Vámi zmiňovaný TCXO vypadá slibně ale zkušenosti s ním nemám.

Já jsem tenhle OCXO zakoupil na e-bay,  používám ho jako normál k
čítači. Při porovnání s profi GPS normálem to je velmi přesné a v
podstatě to díky dvojitému termostatování vůbec
neodjíždí s teplotou.  Natopení ale trvá cca 10 minut a poté je trvalý
odběr 450mA. Výstup dělím 5x a násobím 6x kvůli základnímu kmitočtu
"Zajícova"  čítače, který je 12MHz.

> Naopak s rubídiovým normálem jsem se nechal napálit. Koupil jsem kousek který už měl pryč rubídiovou lampu a byl překonfigurovaný tak aby se tvářil jako že je zavěšený. Teprve vnitřní diagnostika odhalila pravý stav věcí :-(.

RB normál také mám ale nefunguje - nezavěšuje se, už jsem to tady před
časem presentoval.  Nedavno jsem dostal další ( jiný typ) a je na tom
úplně stejně. Takže už žádné super koupi z číny atd. nevěřím.